4 Mart 2017 Cumartesi

Sarp


Acaba hayatımızdaki  sarp yokuşlar, hayatımızda ne kadar büyük bir yer kaplıyor veya zorlukların hayatımızda büyük bir yeri olması gerekiyor mu?

   bence buradaki en önemli soru , zorluğun önemli olup olmayışıdır. Her zaman olduğu gibi örnekler vererek anlatımıma açıklık getirmeyi sevdiğimden yine bir örnekle açıklamak istiyorum.
Bir babam var, şükürler olsun ki hayatta , ve onun var olması demek benim hala çocuk olmam demek.. öldüğü gün ise büyüdüğüm gün... bilirsiniz , babalar dağ gibidir, dayanak veya bir sığınak gibi , zor zamanların, fırtınalı rüzgarların, kırılgan anların güçlü ve dayanıklı durağı..

   peki babaların, ülkemizdeki verilere göre babalara sığınan çocuklardan daha önce öldüğünü , yani sığınanların, babalarının ölümlerini görmeleri, dağlarını toprağa gömmeleri... yani baba diyor ki, '' yavrum ben gidiyorum, artık bir çok şeyi sen yükleneceksin sırtına, artık ben yokum, kendi kendine yetmeyi öğren, sığınanlardan olma artık, ben yokum, sığınma... ''



  Yani bu zorluk önemli bir olay olacaktır hayatımızda ve belkide, böyle bir ölümü tattıktan sonrası ve tatmadan öncesi diye ikiye ayrılacak..burada  babalarını sevmeyenleri gözardı etmeyecek olursak evet tam tersi de olabilir yani belkide babanız sizi istediğiniz gibi bir baba değildir  fakat birçoğunun istediği gibi bir babadır..  sonuçta baba değil mi? Cinsiyetini bile ondan almadın mı? kızdı, bağırdı esti, gürledi ama bir 'canım kızım !' diyip başını okşamasıyla zamanında sudan geri çektiğin  yelkenlerini bir bir suya indirmedin mi? hem de hiç düşünmeden...

Uzun lafların kısalarından bir demet olsun bu da.. Baba nezdinde anlattım bunları , kızım sana söylüyorum gelinim sen anla hesabı.. Velhasıl baba bu gitti mi gitti, arkasında koca bir sarp yokuş bırakır da gider hemde. İşin en acılı kısmı da,  gidince sarp yokuşlar kalıyor ya bize ,o yokuşu tırmanıyorken ' dağın ucunda babam beni bekliyor ' edasıyla güçlenip çıkıyorsun , bir ' hhuuhhh' yapıp tepeye son adımını attığında orada her şey oluyor ama baban olmuyor ya ...

 güzelliklerle , sevginin değerini bileceğiniz günlerle kalın ..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder